dissabte, 9 d’agost del 2008

Estany d'Ensagents del mig
Estany d'Ensagents de dalt
Estany Moreno
 El camí surt al km 6 de la carretera dels Cortals d'Encamp, just sota la casa dels Cortals i abans de la zona de picnic.

S'arriba al bosc de Campeà i es segueixen els punt grocs. Es travessa un bosc alpí de pi blanc. Després d'un collet el camí s'aplana i s'obre a la vall. Ja es veuen les crestes del Gargantillar i a ponent el Comapedrosa. Es deixa a la dreta el camí de la Coma dels Llops.

Després d'un altre prat es deixa a l'esquerra el camí que va a la Collada d'Entinyola i al Pic del Griu, que es veu al davant. Pel camí va rajant molta aigua, que travessa els prats i baixa fins al torrent.

Després d'un tros de pedring, s'arriba al refugi d'Ensagents, on hi ha lliteres, brasa amb llenya i una font. Al refugi em trobo uns anglesos que volien seguir el GR 7 amb un mapa de carreteres i evidentment s'han perdut. Pobrets. Els he hagut d'explicar quatre coses.

Sortint del refugi agafo el camí que puja a l'esquerra, cap als estanys. Els estanys d'Ensagents són 3 (el primer és molt petit) i estan molt propers. El millor és el de dalt, que t´´e una península al mig i a sobre té els pics del Griu i dels Pessons. Hi ha un camí que hi puja, però la tartera que veig avui no em motiva. Torno al refugi.

Abans d'arribar al refugi passo per un altre estany que no té nom, però bé que surt al mapa. Un cop al refugi agafo el camí de la dreta. El camí és perdedor, però el GPS i jo ens sabem molt d'orientació. Passats un parell de lloms s'arriba a un altre estany sense nom, ple de capgrossos. Al darrera hi ha l'estany Moreno, ben enclotat per parets, tranquil i d'aigües transparents. Una família d'italians m'han pres el lloc per dinar.

Torno al refugi a dinar. Després baixo pel mateix camí.