dimarts, 7 de juliol del 2009

Coma de Vaca (1)

Primera part de la travessa que pretenia passar per tots els cims entre el Bastiments i el Gra de Fajol, passant pel Freser, Pic de l'Infern, Balandrau, Fontlletera i Pastuira.
Sortim de la carretera de Vallter pujant cap al refugi d'Ulldeter, que passem ràpidament pujant cap al coll de la Marrana. Allà tombem cap al Bastiments, pujant amb tranquilitat, no fos cas que ens canséssim a la primera.
Des de dal del Bastiments ja veiem com uns nuvolets molt bonics i fotogènics (però gens esperançadors) comencen a créixer una mica massa. Baixem fins al coll de Malinfern i allà decidim passar dels altres pics i baixar ràpidament fins al refugi.
Quan arribem al camí de baix ens comença a plour, poca cosa. A un qurt d'hora del refugi ens pedrega, això ja fa més mal.
Arribem massa d'hora al refugi, però, des de la finestra, contemplem la impressionant pedregada que cau i imaginem on seríem ara si haguéssim anat als altres pics.
Al refugi també trobem el Pere, el pastor, que ens explica que ja està acostumat a aquest temps i que les vaques no es queixen.