dimecres, 26 de maig del 2010

Castelladral (desorientats)

Anem a Castelladral a fer una ruta per a practicar tècniques d'orientació. És un lloc ideal, ja que tots els camins possibles estan senyalitzats com a GR, PR, SL o altres coloraines. Per tant, qui segueixi colors es perd segur.
Sortim de Castelladral cap al nord i ens desviem cap a la casa de La Rovira (compte, que hi ha vaques). Allà decidim deixar l'asfalt i baixar a la riera. Un cop a baix a la cruilla amb la carretera prenem un camí perdut que evita novament l'asfalt i arribem a Sant Cugat del Racó. En una raconada prop de la font esmorzem i visitem l'església.
Seguim el camí cap al sudoest, baixant per una pista envoltada de prats verdíssims, on els badabadocs i les margarites senyalitzen el GR. Prop de la casa de Taurons (no n'hi ha) baixem a la riera altre cop.

Ara pugem fins a trobar una tomba antropomòrfica a dalt la carena. D'alla anem a la casa del Reixach i a Filaborres.
Un corriol a l'oest ens porta cap a la bauma de Comaposada, força gran. Després ens queda la pujada final fins a Castelladral, on tanquem el circuit i prenem alguna cosa a l'alberg. El dia s'està tapant i això permet veure com els núvols fan jocs de llums.